زمان: | 232:324 |
ورقهای باقیمانده: | 12312 |
پاداش زمانی: | 1234 |
امتیاز کل: | 3424 |
بهترین امتیاز: | 3432 | تاریخ: | YYYY-MM-DD |
بازیهای برندهشده: | 32 | میانگین امتیاز: | 321232 |
بازیهای انجامشده: | 62 | میانگین امتیاز: | 321233 |
درصد برد: | 23% |
بدون امتیازدهی | |
امتیازدهی استاندارد بدون ثبت زمان | |
✔ | امتیازدهی استاندارد با ثبت زمان |
امتیازدهی وگاس |
✔ | یک خال |
دو خال | |
چهار خال |
بازیهای انجامشده: | |
بازیهای برندهشده: | |
درصد برد: | |
طولانیترین برد متوالی: | |
طولانیترین باخت متوالی: | |
برد یا باختهای متوالی فعلی: |
بهترین امتیاز: | |
تاریخ: | |
میانگین امتیاز به ازای هر بازی برندهشده: | |
میانگین امتیاز کلی: |
کل زمان انجام بازی (ثانیه): | |
میانگین زمان به ازای هر بازی برندهشده (ثانیه): | |
تعداد کل حرکات: | |
میانگین حرکات به ازای هر بازی برندهشده: | |
میانگین حرکات به ازای هر ساعت در بازیهای برندهشده: |
ما را در فیسبوک لایک کنید! همیشه میتوانید سؤال خود را اینجا ارسال کنید.
تغییر حالت تمام صفحه: | F11 (اکثر مرورگرها) |
بازگردانی به حرکت قبلی: | Ctrl+Z |
پخش مجدد ورق: | F2 |
بستن کادر دیالوگ: | Esc |
نام این بازی، فری سل به معنی سلولهای آزاد، از چهار سلول آزاد در گوشه بالا و سمت چپ صفحه بازی گرفته شده که میتواند برای ذخیره موقت ورقها در آنجا استفاده شود. این بازی توسط Paul Alfille به عنوان نسخه تغییر یافتهای از یک بازی قدیمیتر اختراع شد. Alfille همچنین اولین بازی ویدئویی سولیتیر فری سل را در سال 1978 توسعه داد. اگرچه فری سل در نسخه قبلی سیستم عامل ویندوز موجود بود، اما زمانی که همراه با ویندوز 95 توزیع شد، محبوبیت زیادی پیدا کرد. در آن نسخه 32,000 حالت پخش ورق متفاوت وجود داشت. در سال 1994 برای حل کردن همه 32,000 ورق پخش شده تلاشی صورت گرفت. این پروژه تقریباً یکسال طول کشید و مشخص شد که فقط یک دست از ورقهای قابل پخش غیر قابل حل کردن بود. از آن زمان، فری سل به این دلیل شناخته شده است که برای هر دست ورقی که به طور تصادفی پخش میشود، بازی تقریباً به طور قطع قابل حل است.
همانند اکثر بازیهای دیگر سولیتیر، بازیکن با یک دست ورق بر خورده شروع میکند و باید ورقها را از آس تا شاه برای هر خال به طور جداگانه مرتب کند. ورقهای مرتبشده در کادرهای پایهای واقع در گوشه بالا و سمت راست صفحه بازی قرار داده میشود، که ترتیب چیدن با آس شروع میشود. یعنی ورق را فقط در صورتی میتوان در کادر پایه قرار داد که ورقی با شماره کمتر به اندازه یک عدد و از همان خال در آنجا وجود داشته باشد. اگر هیچ ورقی وجود نداشته باشد که بتوان آن را در کادر پایه قرار دارد، بازیکن باید ورقها را در صفحه بازی جابجا کند تا ورقهای بیشتری با اعداد کمتر به طور مستقیم در دسترس قرار بگیرند.
به عنوان یک قاعده، بازیکن هربار میتواند تنها یک ورق را جابجا کند، برخلاف سایر بازیهای سولیتیر که در آن بازیکن میتوان کل مجموعه ورقها را بلند کرده و به مکان دیگر جابجا کند. اگر بازیکن بخواهد بیش از یک ورق را به مکان جدید منتقل کند، استفاده کردن از سلولهای آزاد که در گوشه بالا و سمت چپ صفحه بازی قرار دارند ضروری است. بازی به طور خودکار تعداد ورقهایی که بازیکن میتواند جابجا کند را بر اساس تعداد سلولهای آزاد در دسترس محاسبه میکند، چرا که جابجایی تک تک ورقها میتواند خستهکننده باشد. هر ورقی را میتوان در سلول آزاد قرار داد. همچنین، هر ورقی را میتوان در یک ستون خالی قرار داد. با این حال، یک ورق را فقط در صورتی میتوان روی ورق دیگر قرار داد که ورق دومی شماره بالاتری به اندازه یک عدد داشته باشد و رنگ خال آن مخالف ورق اولی باشد.
سولیتیر فری سل آنلاین طرح امتیازدهی مشخصی ندارد. پیشرفت در بازی از طریق تعداد ورقهای باقی مانده در صفحه بازی مشخص میشود (هرچه تعداد کمتر باشد بهتر است). اما زمانی که بازیکنان نتایج خود را مقایسه میکنند این قضیه مرتبط نیست. یک نتیجه مرتبط شامل درصد بازیهای برندهشده، میانگین زمان برای حل یک بازی، یا طولانیترین برد متوالی است.
برخی از نکات در بخش زیر آمده است. روی یک ورق کلیک راست کرده تا آن را به یک سلول آزاد بفرستید. اگر هیچ سلول آزادی وجود نداشته باشد یا ورقی از قبل در یک سلول آزاد قرار داشته باشد، در این صورت کلیک راست ورق را به کادر پایه (در صورت امکان) ارسال میکند. این بازی ورقهایی که در ادامه جریان بازی به درد نخورد را به طور خودکار به کادر پایه ارسال میکند.
میتوانید از طریق info@سولیتیر.com برای ما ایمیل ارسال کنید. پذیرای هرگونه سؤال، شکایت، تشکر یا نظری هستیم.
این بازی توسط شرکت Simiade ساخته شده است. راههای تماس با ما:
Simiade
Adam Narkiewicz
Plac Bankowy 2
00-095 Warszawa
لهستان
+48 728235409
contact@simiade.com
https://simiade.com/