زمان: | 232:324 |
امتیاز: | 12312 |
پاداش زمانی: | 1234 |
امتیاز کل: | 3424 |
بهترین امتیاز: | 3432 | تاریخ: | YYYY-MM-DD |
بازیهای برندهشده: | 32 | میانگین امتیاز: | 321232 |
بازیهای انجامشده: | 62 | میانگین امتیاز: | 321233 |
درصد برد: | 23% |
بدون امتیازدهی | |
امتیازدهی استاندارد بدون ثبت زمان | |
✔ | امتیازدهی استاندارد با ثبت زمان |
امتیازدهی وگاس |
✔ | یک خال |
دو خال | |
چهار خال |
بازیهای انجامشده: | |
بازیهای برندهشده: | |
درصد برد: | |
طولانیترین برد متوالی: | |
طولانیترین باخت متوالی: | |
برد یا باختهای متوالی فعلی: |
بهترین امتیاز: | |
تاریخ: | |
میانگین امتیاز به ازای هر بازی برندهشده: | |
میانگین امتیاز کلی: |
کل زمان انجام بازی (ثانیه): | |
میانگین زمان به ازای هر بازی برندهشده (ثانیه): | |
تعداد کل حرکات: | |
میانگین حرکات به ازای هر بازی برندهشده: | |
میانگین حرکات به ازای هر ساعت در بازیهای برندهشده: |
ما را در فیسبوک لایک کنید! همیشه میتوانید سؤال خود را اینجا ارسال کنید.
تغییر حالت تمام صفحه: | F11 (اکثر مرورگرها) |
بازگردانی به حرکت قبلی: | Ctrl+Z |
پخش مجدد ورق: | F2 |
بستن کادر دیالوگ: | Esc |
منشأ نام بازی مشخص نیست. به احتمال زیاد، تکنفره عنکبوت نام خودش را از هشت پای عنکبوت گرفته است، که متناظر با هشت کادر پایهای است که باید برای حل بازی توسط ورقها پر شود. برخلاف سایر سولیتیرهای پرطرفدار دیگر، تکنفره عنکبوت با دو دست ورق بازی میشود (یعنی با 104 ورق). در نسخههای سادهشده، ورقها فقط یک رنگ (سادهترین حالت) یا دو رنگ (دشواری متوسط) دارند. این بازی اولین بار در سیستم عامل ویندوز 3.x در سال 1991 پدیدار شد اما به دلیل توزیع شدن با ویندوز XP محبوبیت پیدا کرد. به خاطر دشواری بالاتر، تکنفره عنکبوت به حدی محبوب شد که در اوایل دهه 2000 به پرطرفدارترین بازی سولیتیر بازی شده در کامپیوترهای شخصی ویندوز تبدیل شد.
مانند هر بازی سولیتیر دیگری، هدف مرتبسازی ورقهای بُر خورده بر اساس عدد و رنگ میباشد. برخلاف سایر سولیتیرها، در تکنفره عنکبوت بازیکن ورقها را مستقیماً روی کادرهای پایه قرار نمیدهد. در عوض، بازیکن موقعیت ورقها را در ده ستون تغییر میدهد. هر وقت یکی از ستونها شامل مجموعهای از ورقهای یک خال باشد، که به ترتیب عدد از شاه در پایین و آس در بالا مرتب شده باشند، آن دسته ورق را میتوان از بازی حذف کرد و در یک کادر پایه قرار داد.
برای رسیدن به این امر، بازیکن میتواند ورقها را بین ستونها جابجا کند. یک ورق را فقط میتوان روی ورقی با شماره بالاتر به اندازه یک عدد، صرف نظر از رنگ آن یا در یک ستون خالی قرار داد. با این حال، برای جابجا کردن مجموعهای از ورقها، همه ورقهایی که جابجا میشوند باید رنگ یکسانی داشته باشند. فقط ورقهایی که به رو (معلوم) هستند را میتواند جابجا کرد. وقتی ورقی که به پشت است آخرین ورق میشود، باید زیر و رو شود. علاوه بر این، وقتی حرکت دیگری وجود نداشته باشد، بازیکن میتواند ورقهای بیشتری از دسته ورقها پخش کند. در هر بار پخش دادن این چنینی، ده ورق پخش میشود، یکی به ازای هر ستون. اگر هریک از ستونها خالی باشد نمیتوان ورقها را از دسته ورق پخش کرد. به طور کلی، بازی کردن با یک خال بسیار آسان میباشد، و بازی کردن با دو خال دشوار و بازی کردن با چهار خال بسیار دشوار است.
فقط یک راه برای امتیازدهی تکنفره عنکبوت آنلاین وجود دارد (مشابه با تکنفره عنکبوت مایکروسافت)، فارغ از اینکه بازیکن در حال انجام بازی با یک خال، دو خال، یا چهار خال باشد. همه آنها با 500 امتیاز شروع میشود. هر حرکت (از جمله حرکات بازگردانی به حرکت قبلی) یک امتیاز کسر میکند. اما از طرف دیگر، جمعآوری یک خال کامل 100 امتیاز به بازیکن جایزه میدهد.
در اینجا دو نکته استراتژیک برای مبتدیان آورده شده است. اول، سعی کنید هر چه زودتر در بازی تا میتوانید ورقها را رو و معلوم کنید. داشتن ورقهای بیشتری که معلوم باشند اطلاعات بیشتری درباره ورقهای در دسترس به شما داده و انتخاب بیشتری از لحاظ استراتژی دارید. دوم، وقتی در حال بازی کردن با بیشتر از یک خال هستید سعی کنید ستونهای خود را بیش از حد با رنگهای یکی در میان قفل نکنید. برخی مواقع مرتبسازی مجموعه ورقها بر اساس رنگ ممکن است مهمتر از رو کردن ورقهایی باشد که در حال حاضر به پشت قرار دارند. فقط تجربه میتواند ایجاد تعادل درست بین این دو استراتژی را به شما یاد دهد.
میتوانید از طریق info@سولیتیر.com برای ما ایمیل ارسال کنید. پذیرای هرگونه سؤال، شکایت، تشکر یا نظری هستیم.
این بازی توسط شرکت Simiade ساخته شده است. راههای تماس با ما:
Simiade
Adam Narkiewicz
Plac Bankowy 2
00-095 Warszawa
لهستان
+48 728235409
contact@simiade.com
https://simiade.com/